Sidor

-

-

måndag 29 mars 2010

Hus hittat

Jag hittade ett hus som skulle passa alldeles utmärkt till min blivande pläd. Jag tror till och med att det är meningen att de ska höra ihop. Det var nämligen så att när jag skulle beställa garnet så ändrade jag färger i sista stund, från svart-vit-grått till brunt-grönt-beige. Och i det hus som vi ska börja buda på i morgon har väggarna i vardagsrummet nästan precis just den gröna färgen. Det måste ju vara ett tecken på att min filt ska finnas där. Nu var det inte bara väggfärgen som stämde, allt stämde och mitt habegär är väckt. Men tyvärr brukar ju mitt habegär inte skilja sig tillräckligt mycket från alla andras habegär, så man ska väl inte ha för höga förväntningar, men jag hoppas. Den här gången kommer jag att bli riktigt besviken om det går i stöpet.

Inga kommentarer: