Sidor

-

-

lördag 6 mars 2010

Lördagsshopping

Pojkarna åkte på fotbollscup tidigt i morse så jag fick en egen dag. Läsning i sängen ett par timmar först (tur man inte har en mogonpigg hund), sedan åkte jag in till sta'n, något jag inte gjort på väldigt, väldigt länge. Höll på att bli mos i mitt favopritp-hus när jag en bit upp i infarten MÖTER en bil. Inte bra. Den stackars människan fick backa uppför och lyckades köra rakt in i en pelare. Hans/hennes stressnivå var nog rätt hög och buckla på bilen blev det också. Fast jag kan inte riktigt fatta hur man kan ta fel på in- och utfarterna. Skyltarna är stora som hus.

Jag skulle göra mig av med ett presentkort på Akademibokhandeln som har bränt i plånboken ett tag nu. Jag lyckades nästan. Det fanns inte så mycket jag ville ha, men jag fortsatte envist mitt korståg mot TV-spel och Disney Channel när det gäller sonen. Nu ska han introduceras för Enid Blyton med en nyutgåva av Äventyrens cirkus, som jag tyckte var så bra när jag var liten. Jag är tveksam till om det funkar, men vi får se.

Jag hade ett uppdrag till. Kalsonger till sonen. Det blev både kalsonger, strumpor, tröjor, skjorta, jeans och skor. Och vårens första solbrillor till mamma. Och på vägen till bilen passerade jag en frisersalong som hade flyttstädning och sålde ut sina salongspodukter hur billigt som helst. Och schampo går ju alltid åt. En otroligt lyckad tur på sta'n, med andra ord. Och soligt var det också. Enda missräkningen var att jag var fåfäng och valde stövlar som är så hala på de ännu isiga gatorna att jag knappt kunde gå. Det får bli rejäla kängor utomhus ett tag till.

Nya solbrillorna kom till användning senare på hundpromenad och jag är mycket nöjd med ett par till i samlingen. Härlig dag hittills.

Inga kommentarer: