Sidor

-

-

tisdag 30 mars 2010

Påsksemester på gång

Idag och igår har varit jobbiga dagar. Jag har haft en hackspett i ena tinningen så jag har mest haft lust att ligga i ett mörkt rum med mina två bästa vänner vama vetekudden och Panodil Zapp. Men jag har överlevt och nu känns det bättre. Tillfälligtvis i alla fall.

I morgon åker vi på påsksemester. Vi ska till Weissenhäuser Strand i norra Tyskland och bada och påskmysa tillsammans med en annan familj. Det ska bli jätteskönt, även om baddräktsformen lyser med sin frånvaro. Men jag tröstar mig med att tyskar minsann inte brukar vara så himla slimmade, de heller. Eller danskar, för den delen. Jag antar helt utan grunder att det är tyskar och danskar som utgör gästlistan i första hand.

Och på vägen ner stannar vi till och skriver kontrakt på vårt nya hus... Bara så där. Hej då, Hemnet. Hoppas det dröjer innan vi ses igen.

Inga kommentarer: