Sidor

-

-

måndag 15 mars 2010

Knep och knåp

Våren är kanske äntligen här. Fint väder var det i helgen, även om vi tillbringade den till största del inomhus. Det blev bland annat ett besök på Universeum, tillsammans med en del av släkten och jag tror att sonen och hans kusiner uppskattade det hela mycket. Själv blev jag oerhört frustrerad över att jag inte fick visa hur intelligent jag var. Det fanns ett bord med en massa sådana här kluriga pusselfigurer att sätta ihop och just den som jag ville bygga var det en karl som satt och höll på med hela tiden som vi var där. Han gjorde helt fel, dessutom, så han kanske fortfarande håller på. Själv löste jag den när jag var sex år så där, eftersom vi hade just en sådan figur hemma. Jag ville testa och se om jag fortfarande kom ihåg hur man gjorde, men det fick jag som sagt aldrig tillfälle att göra. Efter att ha stått och kollat på en dam som under MYCKET lång tid försökte lista ut hur man flyttade Hanois torn från en pinne till en annan (utan att lyckas), skickade jag fram sonen så att han fick visa hur det går till. Vi har nämligen ett sådant hemma också och han lärde sig rätt tidigt. Det var skönt att känna att i min familj är vi minsann rätt smarta, trots allt. Jag får köpa lite sådana där leksaker så att vi kan öva mer hemma och sedan bräcka alla andra.

Inga kommentarer: