Sidor

-

-

onsdag 10 mars 2010

Vårstädning

Jag är fortfarande alldeles för trött för att det ska kännas normalt. Och frusen. Kanske en liten otäck vårförkylning på gång. Eller så är hela min kropp bara så trött på snö och is att den inte vill gå ut förrän den slipper tjocka vinterjackor och klumpiga kängor. När jag försöker snygga till mig lite i stövlar är det med risk för liv och lem, eftersom det är så förbannat halt överallt. Jag känner mig extremt gnällig och jag vill kasta bort min gamla fula vinterjacka, den ska inte hänga med till nästa vinter, nej, nej, nej. Bara tills det går att använda något tunnare, snyggare. Sedan ryker den.

Och jag borde verkligen ta tag i det där med att gå ner ett par kilo, så att kläderna satt snyggare. Så att jag kände mig snyggare. Och jag borde gå igenom mina garderober. Det brukar alltid bjuda på en del bortglömda överraskningar och insikter om att det faktiskt inte är shoppingrundor som behövs först och främst utan ordning och reda.  

Inga kommentarer: