Sidor

-

-

tisdag 16 mars 2010

Mitt nya liv börjar snart

Det går så trögt med min läsning just nu. Det har varit rätt mycket jobb på sista tiden, så jag tror hjärnan är trött på ord när det äntligen blir en stund över på kvällen. Dessutom känns den bok jag läser för tillfället lite trög hittills, jag blir inte riktigt engagerad. Men jag har inte kommit tillräckligt långt för att uttala mig om den än. Det kan fortfarande hända saker.

Jag känner att vår flytt närmar sig mer och mer, även om vi inte har hittat ett nytt hus än. Vi har sett ett nytt som vi är intresserade av, men det är inte visning förrän om ett par veckor (det vi såg sist var fullt med radon så det går bort). Det är inte så stort, men man behöver ju egentligen inte så himla många kvadratmeter om man bara inte hade så himla många saker. Jag vet att jag tjatar om det så mycket att jag snart inte orkar höra mig själv, men det ska bli så skönt att göra sig av med lite ballast. Det är nästan tio år sedan senaste flytt och det är för lång tid (eller så har vi möjligtvis ett för stort förråd att ställa prylar i ”så länge”).

I mitt nya liv efter flytten ska jag inte drunkna i prylar. Inget som inte är nödvändigt ska komma över tröskeln. Det ska bli slut på impulsköp och reafynd som aldrig används. De klåfingriga nätshoppingfingrarna ska hållas i schack. Och i denna den bästa av världar ska jag vara smal, snygg och ung också.

Inga kommentarer: