Sidor

-

-

söndag 28 mars 2010

Husvisning

Jag ska snart iväg och titta på hus. Jag och min svägerska ska titta på hus, eftersom min käre äkta hälft var tvungen att åka på fotbollscup. Tvungen och tvungen, men han tyckte att det absolut inte gick att prioritera bort just idag och att jag har hans fulla förtroende när det gäller att avgöra om ett hus passar oss eller inte. Jag vill inte ha hans fulla förtroende. Jag vill ha honom med mig. Att vi tittar och tycker båda två. Det blir alldeles för mycket ansvar om jag ska bestämma själv. Tänk om jag gör fel? Fattar fel beslut, förkastar det som vore perfekt för oss och som han kanske skulle se men inte jag? Jag vill inte ha allt detta ansvar på mina axlar ensam. Jag blir alldeles för velig då. Vi brukar komplettera varandra ganska bra när vi gör det här tillsammans. Jag gnäller om bristen på förvaringsutrymmen och att kylskåpet är för litet och han tycker att jag är negativ och det är väl bara att se till att vi inte har så mycket onödig bråte. Ha! Vem är det som brukar ha svårast för att göra sig av med saker i vår familj?

Inga kommentarer: