Sidor

-

-

fredag 23 april 2010

Garderobsröjning

Så här skulle det kunna låta om jag hade en fullt utvecklad personlighetsklyvning. Vi kan kalla de olika delarna av mig för A och B.

A: Den här gamla tröjan har jag inte använt på sisådär 12 år. Den slänger jag.
B: Men det är ju en riktig Arran-tröja och jag köpte den i England på den där resan 1995.
A: Och?
B: Den kan man ju inte bara slänga hur som helst.
A: Jag ser ut som en stor fet ko i den.
B: Nja...
A: Det är stora hål i den eftersom det fanns mal i garderoben i den där sunkiga lägenheten jag bodde i för 10 år sedan.
B: De kanske går att laga?
A: De har funnits där i mer än 10 år och jag har inte lagat dem än.
B: Men den har ju alldeles nyss slutat lukta får?
A: Och oavsett hål eller inte ser jag ut som en stor fet ko i den.
B: Man kanske kan repa upp den och använda garnet till något?
A: Ge dig nu! I sopsäcken med den!

Och så håller det på. Jag blir otroligt trött på mig själv ibland.

Inga kommentarer: