Sidor

-

-

fredag 16 april 2010

Hamlet

I morse när jag var i badrummet med dörren öppen råkade jag kasta en blick på den lilla bokhyllan som sitter på väggen mitt emot. Och där låg den. Hamlet. Hamlet verkar spöka lite för mig just nu. Först i den tragiska historien om pojken Edgar och sedan lyckades även kommissarie Montalbano brista ut i "Es ist etwas faul im Staate Dänemark" när han var som mest konfunderad över hur han skulle lösa sitt fall. Två anspelningar på Hamlet under kort tid, alltså. Det måste vara ett tecken. Jag kanske borde tillbringa helgen i prinsens sällskap. Hamlet och jag på soffan i huset på landet. Låter bättre och bättre ju mer jag tänker på det.


Undrar också hur Susanna Popova hamnat i den här klassikerhögen? Någon håller uppenbarligen inte ordning bland böckerna.

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Åh, Hamlet och jag har haft ett långt kärleksförhållande, han blir bara bättre och bättre med åren. Klart du ska spendera lite tid med honom :-)

Helena sa...

Jag hann inte med honom den här helgen, men jag ska fixa en dejt inom en snar framtid.