Sidor

-

-

onsdag 7 april 2010

Ensamma hemma

Min käre make jobbar i Göteborg hela veckan så sonen och jag får klara oss själva. Det går väl bra, men det kräver lite mer planering än vad jag är van vid numera. Jag har blivit bortskämd, med andra ord. Jag kommer i säng för sent på kvällarna och är äckligt trött på dagarna. Och jag har fått mitt garn till pläden, men inte riktigt kommit igång än. En halv ruta har jag gjort bara för att kolla att mina maskberäkningar stämde. Men när man är ensam hemma och inte kan be någon annan plocka ur diskmaskinen eller laga mat blir det ingen pysseltid kvar. Jag får sikta in mig på en kommande kreativ helg.

Jag har vidare anmält mig till något som kallas vårskönt bokbyte. Det ska faktiskt bli lite spännande. Jag har aldrig engagerat mig i något liknande förut men någon gång ska ju vara den första.

Inga kommentarer: