Sidor

-

-

tisdag 13 april 2010

Utfyllnadsinfo (till min hemliga bokvän)

Det är lite för lite fritid just nu, men om någon dyker upp så är jag för närvarande mest inne på läsning och virkning. Jag har ett stort skåp fullt med pärlor och annat material för eventuell fritid, så om jag skulle få en hel massa tid över har jag inga problem med vad jag ska göra. Sedan har jag en hund som kräver sitt, så mycket promenerande blir det.

Jag tittar inte så mycket på TV, det blir mest slötittande på fredag- och lördagskvällar, så jag gör verkligen mitt bästa för att undvika att börja titta på serier och annat. Jag glömmer ändå att läsa TV-tablåerna och missar för många avsnitt. Däremot köper jag en del DVD:er, men de flesta står osedda i ett skåp och väntar på bättre tider. Jag har till exempel byggt upp ett helt bibliotek med filmatiseringar av brittiska klassiker. Och ovanför sängen hänger en inramad bioaffisch från ”Det stora blå”. Det är och förblir en av mina favoriter. Den långa versionen, givetvis.

Jag dricker både kaffe och te, men föredrar i de flesta fall te, om det inte är en rund och mjuk espresso med fin crema på något mysigt kafé i, låt oss säga Barcelona. Det är rätt oslagbart.

Får jag välja godis blir det nötter. Jag tror det finns något vanebildande med nötter, för jag kan inte vara utan längre. Favoriten är makadamianötter, men jag smular valnötter över yoghurten till frukost. Och choklad är bra, för det går så fint att kombinera med nötter. Jag är en sådan person som anser att Aladdin-asken är förbrukad när trillingnöten har gått.

Jag kan inte komma på något jag inte skulle bli glad över i ett vårpaket. Det skulle väl möjligen vara något som ska planteras utomhus, eftersom jag ska flytta i sommar.

Inga kommentarer: