Sidor

-

-

torsdag 8 april 2010

Trött, trött, trött

Det verkar som om en elak vårförkylning har drabbat mig och jag vill helst bara sova. Men jag har varken tid eller ro till det. Det är mer städning än vanligt som borde göras eftersom vi har underlåtit allt hushållsarbete under en längre period än vanligt. Det ser med andra ord ut som ett smärre slagfält och när sonen har minst två kompisar med sig varje dag och hundar och ungar har en osviklig förmåga att dra in väldigt mycket grus kan jag snart anlägga ett grustag i hallen.

Jag har dessutom haft besök av en mäklare i backslick och röd slips som väldigt gärna vill sälja vårt hus idag. Det kanske han får göra också. Det var i alla fall trevligt att få svart på vitt på att värdet på huset ökat en hel del under de nio år vi bott här. Det kan bli en riktigt bra affär.

Jag ska försöka gå och lägga mig tidigt ikväll. Och läsa en god bok. Men den jag håller på med är på tyska. Det känns jobbigt just nu. Jag kanske ska muntra upp mig med senaste numret av Elle i stället?

Inga kommentarer: