Sidor

-

-

söndag 25 april 2010

Rent hus

Städa, städa, städa. Det är det enda jag har gjort nu i en vecka. Och det är inte ens för min egen skull. Eller, jo det är det på sätt och vis. Det är för att huset ska se så attraktivt ut som möjligt så att potentiella köpare vill betala snuskigt mycket pengar för det. Att städa så mycket har dessutom gjort mig sjuk. Jag fryser och huttrar och mår illa och allting. Det ska bli så skönt när det är över och vi kan börja leva i en trivsam röra igen. Då kanske jag kan börja sova på nätterna och inte bara fundera över vad jag möjligtvis kan ha glömt att putsa eller plocka undan. Nu är alla saker som man vill ha nära till hands undanstoppade under sängar och i skrymslen och vrår där ingen ska se. I morgon kväll är det över. Sedan får vi se om slitet har lönat sig.

Inga kommentarer: