Sidor

-

-

måndag 19 april 2010

Stresshantering

Förra veckan var en stressvecka av olika anledningar och den kulminerade på fredagskvällen när alla av ren utmattning var osams med alla i familjen. Inte roligt alls. Men lite återhämtning i huset på landet i form av lugn och ro, god mat och läsning på soffan gjorde susen. Nu är alla på topp igen. Vi skippade fotbollsträningen igår morse och sov i stället. Ett mycket bra val. För första gången på länge var sonen utvilad efter helgen och gick till skolan i morse utan att klaga och var på gott humör. Det var länge sedan. De senaste veckorna (månaderna?) har det varit matcher och cuper och gud vet vad, alltid med samling tidigt på morgonen, varenda helg. Det sliter, även på tioåringar, hur fotbollstokiga de än är. Vikten av återhämtning ska inte underskattas.

Min egen stressnivå kulminerade i fredags med att min dator började strula och det är få saker som kan få mig att gå igång mer än strulande datorer. Jag har också försökt pigga upp sonens dator och svär ve och förbannelse över spel och annat skit som bara förstör. Och varför vill eländet inte ha någon service pack? Med tålamod och alldeles för mycket handpåläggning kanske maskinparken kan vara uppe och snurra som den ska snart igen. Vad skönt det måste ha varit förr i tiden när det mest avancerade hemma var telefonen och TV:n! Typ när jag växte upp. Undrar vad vi gjorde på kvällarna egentligen? Vi kunde ju inte ens slåss om fjärrkontrollen.

Inga kommentarer: