Sidor

-

-

måndag 25 januari 2010

Detox-rapport 2

Jag arma karaktärslösa varelse! Ihållande huvudvärk i en vecka = värktabletter, så den här veckan har det inte blivit mycket till avgiftning. Men det kändes ganska bra ändå, fram till i torsdags, när jag var på en tillställning där det bjöds på baguette. Vitt bröd, smör, ost, skinka, inget som jag borde äta om jag detoxar, men jag var hungrig och gjorde det ändå. Sedan kom jag hem och upptäckte att de andra två familjemedlemmarna hade öppnat en Paradis-ask som vi fick i julklapp och BÅDA trillingnötterna var borta i översta lagret. Då stoppade jag av ren och skär missunnsamhet i mig de två från det understa lagret. I mina ögon är asken liksom avklarad nu. Sedan blev det helg och vi åkte till min svägerska, som lagar massor med god mat och man vill ju inte vara oartig. Nej, nu är det omtag och skärpning som gäller om det ska bli någon avgiftning. Och icka att förglömma, viktminskning, i alla fall några kilo. Vi har beställt en resa till påsk som innebär att jag måste visa mig i baddräkt. Så nu finns det ett mål att jobba mot.

Inga kommentarer: