Sidor

-

-

lördag 9 januari 2010

Kyla

Igår när jag var ute med hunden sista gången visade termometern -27,6 grader. Det var lite bistert. Vad hände med växthuseffekten? Skulle vi inte börja odla vin på de här breddgraderna? Hur länge dröjer det? Kan jag påskynda det hela genom att köra ännu mer bil och stå på tomgång så ofta jag kan? Jag tycker inte det här är roligt längre.

Det var en artikel i tidningen för några dagar sedan om hur man skulle skydda sin stackars hund mot kylan. Efter att ha läst den kände jag mig nödd och tvungen att köpa en tröja till Dino. Jag är övertygad om att hundar avskyr att ha kläder på sig och jag har dragit mig för det in i det längsta, men nu blev det en fånig liten stickad sak, bara för att han ska kunna klara tio minuter i bilen om det skulle behövas. Till alla stickfantaster: hundtröjor är en strålande affärsidé. Liten garnåtgång, tämligen enkla modeller och hutlösa priser. Jag lyfte på en som såg bra ut och verkade passa till en sådan där löjligt liten hund som jag har. 525 spänn! Han fick faktiskt nöja sig med en lite simplare modell. Fast sätter jag igång att sticka nu kan man ge sig den på att det dröjer minst tio år innan det blir en sådan här kall vinter igen och jag blir tvungen att rea ut mina alster till tanter med papillons, så jag blir antagligen inte rik på det heller.

Inga kommentarer: