Sidor

-

-

torsdag 28 januari 2010

Ett steg i rätt riktning

Det påstås att det är viktigt att ha målbilder. Det vet jag bestämt att jag har hört på merparten av alla de seminarier och föredrag i personlig utveckling eller vad man nu kallar det, som jag har bevistat i olika sammanhang under mina yrkesverksamma år. Jag har en målbild: att vi inom en snar framtid har köpt ett nytt hus, jag har sagt upp mig, vi har flyttat och inrett ett funktionellt och bra kontor åt mig i vårt nya hus och att min egen frilansverksamhet har tagit tillräckligt bra fart för att det ska gå runt. Jag kan se det framför mig och då måste det väl bli så, eller hur? De första stegen är redan tagna och det finns inte längre någon väg tillbaka. Eller det gör det väl, men jag är inte redo att kännas vid det än. Det är dags att göra något annat, att ta ett steg till i livet och skaka av sig lite ballast. Jag längtar. Jag vill ta nästa steg nu.

Inga kommentarer: