Sidor

-

-

fredag 8 januari 2010

Slut på semester

Idag är min sista semesterdag den här ledighetsperioden och det är dags att summera (och få dåligt samvete för) allt det där som inte blev gjort den här ledigheten heller. Jag lyckades visserligen få ut granen och julsakerna och jag har bytt gardiner i köket och lagt på nya, icke-röda, dukar och dammsugaren har fått komma ut ur städskåpet och luftat sig lite. Men det var ju så mycket jag skulle göra. Tvättstugan är fortfarande ett katastrofområde. Jag borde ha städat garderober och byråer. Det finns massor av stryktvätt kvar. Jag köpte en stor beautybox som jag skulle förvara mina smycken i i höstas. Den står fortfarande tom och alla mina smycken ligger i en låda där jag inte hittar någonting alls. Jag använder därför bara de som ligger nära till hands i en hög på byrån, de som jag inte ens orkar lägga ner i lådan. Det är väldigt synd. Och idag har jag inte ens bäddat sängen, för jag hade inte hjärta att köra ner hunden.


Och favoritfåtöljen var upptagen.

Den totala slöheten har alltså även tagit över djurvärlden.

Inga kommentarer: