Sidor

-

-

fredag 29 januari 2010

Världsliga problem

I morse när jag kom ut i köket hade inte diskmaskinsprogrammet gått klart. Det var vatten kvar i diskmaskinen och eftersom både jag och min man är tämligen odugliga när det kommer till tekniska besvär av den här typen, stod vi väl mest bara där och undrade vad vi skulle göra nu. Just då hade vi inte tid. Nu har jag gått och irriterat mig på den förbannade diskmaskinen hela dagen och den kan mycket väl förstöra allt vad fredagsmys heter ikväll. Den är inte särskilt gammal så den borde inte vara helt utslagen. Jag ska helt självsvåldigt skruva på allt jag kommer åt när jag kommer hem. Ibland kan man ju överraska sig själv genom att faktiskt fixa saker trots att man inte har en aning om vad det är man egentligen håller på med. Filtren har jag plockat ut och spolat rent, men under filtren bör det väl dölja sig en avloppspump eller något dylikt. Det ska säkert gå att plocka bort den också, men om det går att få dit den igen sedan är troligtvis en helt annan sak. Och drar man ut diskmaskinen finns det säkert en massa slangar och jox på baksidan som man kan ge sig på också. Kan bli en helkväll.

Inga kommentarer: