Sidor

-

-

måndag 11 januari 2010

Detox-start

Första detoxdagen till ända och det känns hur fint som helst. Förväntar mig att bli pigg och fräsch och minst ett par, tre kg lättare. Jag kör tre veckor till att börja med. Detox-bibeln har inte kommit fram ur bokhyllan än, jag har ju gjort det här förut och har ganska bra koll på vad jag ska äta och inte äta, men lite inspiration behövs alltid.

Första gången jag gjorde den här kuren var hösten 2007. Då hade vi haft en lång och lat sommarsemester där kosten mest bestod av grillat, rödvin och pizza. I september tog vi en sväng till Spanien och det blev väl inte mindre vin där. Jag har aldrig känt mig så fet och svullen förut. Men tre veckors detox satte fart på hela systemet och jag gick ned 8 kg på två månader. Viktminskningen fortsatte alltså även efter att jag börjat äta "normalt" igen. Så jag är frälst. Den här metoden funkar, åtminstone för mig. Nu har förfallet hållit på sedan i höstas och sakta men säkert smugit sig på. Men nu ska Olle motas i grind igen.

Inga kommentarer: