Sidor

-

-

söndag 8 maj 2011

Alla borde ha en säng på altanen

Sommarhelg igen. Fantastiskt. Igår jobbade jag lite motvilligt till att börja med, men sedan allt mer entusiastiskt med att städa i uterummet så att det blir lite med användbart. Pricken över i blev den stora uppblåsbara sängen som bäddades med massor av kuddar och filtar, Jag tillbringade en god stund där själv fram på kvällskvisten, läsandes. Sedan intogs den av diverse barn och djur och djuren har inte lämnat den än. Det blev med andra ord en riktigt kanonsuccé. Längtar redan till i eftermiddag när jag ska ligga där och läsa igen. Jag tror att det kommer att bli vår mest använda möbel i sommar. Sonen längtar tills nätterna blir lite varmare. Han hävdar att han ska sova där då. Det tror jag ju vad jag vill på.

Sedan började jag faktiskt fundera på lite ommålning också och jag kanske rent utav ska ta tag i det ganska snart. Altanen är väldigt röd och lite vitt skulle inte skada. Ett skåp där jag förvarar blomkrukor och annat ska också målas. Jag har redan köpt färg till det. För typ tre år sedan. Vägen från förberedelse till faktisk handling är väldigt lång ibland.

Inga kommentarer: