Sidor

-

-

tisdag 10 maj 2011

Min stegräknare och jag

Min stegräknare har blivit den accesoar jag sätter på mig allra först på morgonen och tar av mig sist på kvällen. Jag går bokstavligen inte en meter utan den. När jag började mitt MotioMera-projekt hade jag som första ambition att gå 12000 steg om dagen. Det gick lite trögt i början och trots att jag gjorde mina fyra hundpromenader varje dag var det inte alltid jag kom upp i rätt antal steg. Men nu! Nu har jag kommit igång och har knatat nästan ända till Eskilstuna minsann, och Stockholm är inte alls långt borta. Minst 16000 steg om dagen är helt plötsligt inga som helst problem. Jag skulle gärna vilja klara av min planerade rutt innan vi åker på semester till Frankrike (ostar och vin, here I come), det vill säga jag bör vara i mål runt 20 juni. Det blir till att ligga i ordentligt om det ska gå. Men det är ett tag kvar och hoppet lever än. Att energinivån plötsligt ökat tror jag beror på två flaskor Blutsaft som fick vårtröttheten att ge vika och sedan vädret. När det är så himla soligt och vackert tar jag liksom alla chanser att gå ut.

Jag börjar väl inte direkt komma i baddräktsform, men det känns i alla fall lite tightare på sina ställen. Om jag sedan kunde ge sjutton i att äta alldeles för mycket och dricka vin skulle det säkert ge betydligt bättre resultat.

Inga kommentarer: