Sidor

-

-

onsdag 4 maj 2011

Vardagsliv

En alldeles vanlig dag. Solig, men kall. Fick ta en tur till affären för att kompletteringshandla allt det jag skulle ha handlat igår, men glömde. Tog tag i mitt sociala liv och ringde och bjöd in en av sonens kompisars mammor på kaffe. Jobbat lite med att korrekturläsa texter som översatts från tyska. Sorterat papper och satt in i pärmar, ett projekt som har varit sorgligt eftersatt under väldigt lång tid. Insett att jag behöver städa tvättstugan eftersom tvättbänken är så överbelamrad med prylar att man inte längre kan se att det är en tvättbänk. Kylskåpet skulle för övrigt inte heller må så dåligt av lite rensning och rengöring. Skjutsat till fotbollsträning. Vilket otroligt ospännande liv jag lever.

3 kommentarer:

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Men det händer saker i alla fall. Tråkigt eller inte. :)

Följer dig nu via Bloglovin.

Önskar dig en underbar dag!

Frejda sa...

Här laddas det för omval. Jag ska jobba i valet både nu på söndag (institutionsröstning) och på själva valdagen. Hoppas folk kommer och röstar så att man inte blir sysslolös och uttråkad ...

Jag förbannar vädret. Ena stunden luras man att tro att sommaren är här, nästa stund är Kung Bore över oss igen och den där välbehövliga första gräsklippningen är lååångt borta. Tulpanerna står med snömössor på och kissarna tittar argt på mig för att jag inte fixat bättre väder.

Helena sa...

Klokegård: Tack så mycket!

Frejda: Här är det också omval på gång och jag tänkte eventuellt gå och göra min medborgerliga plikt idag.

Ligger det snö kvar hemma hos dig alltså? Har du flyttat ut till torpet än?