Sidor

-

-

söndag 1 maj 2011

Shoppingsöndag

Alla jobb är levererade, deklarationen likaså. Deklarationen dock med en viss vånda, men jag har ju i morgon på mig att fundera över om jag har glömt något viktigt avdrag. Jag blir alltid så nervös över att göra fel och jag öppnar alltid all post från Skatteverket med stor vånda.

För övrigt en rätt trevlig helg. Gårdagen var alldeles fantastisk med riktigt sommarvärme och naturligtvis åkte grillen fram. Det var premiär här hemma, även om vi tjuvstartade lite förra helgen på landet.

Idag skulle vi hjälpa svägerskan att frakta hem nyinköpt cykel från nyöppnad sportaffär med massor av premiärpriser. Borde ha vetat bättre än att ta med min shoppinggalne son till en sådan tillställning. Det var ju massor av bra saker som var jättebilliga. Och jag som inte shoppar så mycket till mig själv köpte till honom. Träningskläder, och en fotboll fick han också. Trots att han flera stycken. Han har ungefär samma inställning till fotbollar som jag har till solglasögon. Man kan inte ha för många. Själv slog jag till på ett par skor. Jag borde inte, men det var faktiskt halva priset. De hade till och med billigt hundfoder så den lurvige lille rackaren fick en hel påse med grisöron till fyndpris. Lite indisk mat på det och kaffe i solen fulländade en alldeles utmärkt lagom dag.

Inga kommentarer: