Sidor

-

-

måndag 16 maj 2011

Måndag igen

Äntligen måndag. Nu för tiden känns det faktiskt så. Jag gillar mina måndagar. Det är ett helt nytt fenomen i min värld. Det blir lugn och ro igen och jag kan ta tag i allt det jag inte hann med förra veckan och planera den som ligger framför mig just nu. En märklig men ganska fantastisk känsla när man tillbringat så många år med att bara längta efter nästa ledighet.

Jag har haft en lite lättare mental dipp i helgen, med tvivel på det mesta, som jag nu ämnar skylla på PMS. Så slipper jag fundera över om det möjligen kan bero på något annat. Efter en natt med ganska dålig sömn inledde jag måndagmorgonen med att prova igenom mina sommarbyxor och jag kom faktiskt i samtliga. Den typen av oerhört ytlig självboostning får mig av någon anledning alltid på lite bättre humör. Det och sedan det faktum att solen skiner idag igen gör att jag ämnar lämna helgen bakom mig helt och hållet. Uppryckning, se framåt och aldrig älta. Positivt tänkande. Allt ordnar sig i sinom tid.

Så jag ska ta en så lång promenad som tiden tillåter idag och köpa något lyxigt (men nyttigt, givetvis) att äta till lunch, klä mig somrigt och hänga på mig mina glammigaste smycken. Because I'm worth it.

Inga kommentarer: