Sidor

-

-

torsdag 19 maj 2011

Det går inte alltid enligt plan

Och här sitter jag hemma i sta'n. Jag skulle egentligen sitta i bilen på väg till huset på landet just nu. Det var bestämt så, men ibland går saker och ting som bekant inte enligt plan.

Planen var så här: idag resa till landet på eftermiddagen, ledighet för samtliga familjemedlemmar i morgon fredag, båt till båtfirma för service, gräsklippning, trädgårdsröj, grilla mysigt på kvällen, fortsätta mysa på lördag innan vi måste åka hem igen eftersom det är fotbollsmatch på söndag. En liten snabbis alltså, för att allt ska vara klart inför stora sommarpremiären (dvs. sjösättningen) när vi kommer dit om två veckor då det är långhelg på riktigt.

Så här blev det: maken på akututryckning till kund i våra gamla hemtrakter åkte till huset på landet redan igår, klipper gräset ikväll, lämnar båten till båtfirman innan han åker hem igen morgon. Jag sitter snopen kvar här och känner mig lite snuvad på konfekten. Jag får trösta mig med att om två veckor kommer inget att kunna stoppa mig.

2 kommentarer:

Frejda sa...

Kommer ni att vara i stugan något i sommar? Jag är nyfiken och skulle gärna göra ett besök. :-)

Helena sa...

Vi kommer att vara där lite till och från. Större delen av vecka 28 och hela vecka 29 är i alla fall planerade att tillbringas där, likaså Kristi flygare-helgen och helgen innan midsommar.