Sidor

-

-

torsdag 12 maj 2011

Bokprat

Igår postade jag mitt paket i pocketbytet Vårig lyx hos En bok om dagen. Jag hoppas att mottagaren hittar något som hon gillar. Det är alltid svårt att skicka saker till en person man inte känner, även om en blogg naturligtvis ger en viss fingervisning om hur en människa tycker och tänker. Jag skickade två böcker för säkerhets skull. Det här är ett roligt sätt att få lite extra input till sin egen bokhylla. Det är alltid välkommet. Jag satt och stirrade ett tag rakt in i bokhyllan igår och konstaterade som vanligt att det finns en hel del oläst där. Och var jag inte och hämtade ett paket på posten bara häromdagen innehållandes två alldeles nya böcker? Jag får hoppas att semestern ger många bra lästillfällen, så att jag betar av en del. Efter en mycket lästrött vår - som dock räddats av kära Jane, min vän i nöden - känner jag mig taggad att läsa lite av varje igen. Bra att vi ska åka på bilsemester. Då kan man stuva böcker lite hur som helst och behöver inte tänka på vikten. När vi kommer till Frankrike kanske jag för övrigt skulle försöka skaffa mig något att läsa på franska? Min franska är tämligen urusel och har inte använts så där nämnvärt sedan gymnasiet. Men en barnbok kanske? Jag skulle verkligen vilja vara lite duktigare på franska och någonstans måste man ju börja.

Har för övrigt nu lagt till flikar här ovan med listor över lästa böcker de senaste åren. Ordning och reda i läslistorna har tidigare hållits i ett excel-ark, som fungerade som min anteckningsbok med lite allt möjligt på min förra arbetsplats, men som nu inte används dagligen och därför inte uppdateras längre. En snabb titt visar i alla fall att det inte finns någon som helst röd tråd i mitt läsande.

1 kommentar:

Din Hemliga Bokvän sa...

Jag postade ditt paket förra veckan så jag hoppas att det kommer fram idag :D

Glömde dock att lägga ner lappen jag skrivit så jag får skriva in den i en kommentar här när du fått paketet :)