Sidor

-

-

söndag 22 maj 2011

Superledigt II

Lika skönt som det var att inte göra någonting igår, lika trist har det varit att inte göra något idag. Igår var det skönt att bara slappa, men idag är jag rastlös. Dessutom regnar det och är allmänt jävligt idag. Och precis i detta nu när jag hade tänkt gå ner till affären och se om det fanns något lagom onyttigt att trösta sig med så övergår det strilande regnet till piskande helvetesregn. Det är tydligen inte ens meningen att jag ska få äta choklad.

Det finns naturligtvis bra saker att sysselsätta sig med. Jag har till exempel läst en hel massa, vilket medfört att jag just nu befinner mig mellan två böcker och jag har inte riktigt bestämt mig för vilken min nästa ska bli. Sedan känner jag också att jag borde låta den nyss utlästa smälta lite innan jag sätter tänderna i en ny.

När jag genomsökte frysen på jakt efter något spännande hittade jag en burk med räkskal som jag hade sparat för att jag skulle vara så där vansinnigt duktig och koka skaldjursfond någon gång. Så då gjorde jag det i brist på annan sysselsättning. Jag tror att det blev ganska bra. Bakning ligger alltid nära till hands, men det måste också föranledas av en tur till affären för att köpa jäst.

Promenera med hunden lockar inte heller särskilt mycket i det här vädret, så det blir bara det som nöden kräver. Det kanske helt enkelt börjar bli filmtajm?

På Facebook kan jag av vissa statusuppdateringar tyda att det är fantastiskt soligt och vackert i min gamla hemstad. Njut så länge det varar. Det här eländesvädret är på väg. Tänker jag avundsjukt.

Inga kommentarer: