Sidor

-

-

måndag 9 maj 2011

Idag går det lite långsamt

En varm dag igen. Skulle helst vilja sitta ute i solstolen, men får för dåligt samvete om jag gör det. Jag sitter inne och svär över att min Internet-uppkoppling idag är extremt seg i stället. Det är inte så konstruktivt, men just nu gör det allting väldigt svårjobbat. Nu har jag nyligen övertalats att byta bredbandsleverantör och det ska i framtiden (som inträffar på onsdag) gå extremt snabbt. Till ett billigare pris. Jag är än så länge skeptisk, men har insett att vi i vår familj lägger väldigt mycket pengar på kommunikation och måste börja se om vårt hus lite bättre för att få ner kostnaderna. Därav leverantörsbyte och förhoppningsvis vissa samordningsfördelar.

I övrigt funderar jag på om jag ska orka ta en tur till Plantagen eller annan liknande anläggning för att få lite inspiration till planteringar och annat. Går och lurar lite på om jag ska riva bort en buske på baksidan och sätta rabarber i stället. Jag saknar egna rabarber.

Inga kommentarer: