Sidor

-

-

måndag 2 maj 2011

Pocketbyte och lite info till min hemliga bokvän

Nu är det så att jag deltar i pocketbyte hos En bok om dagen och det medför vissa förpliktelser. Den som är min hemliga bokvän ska exempelvis få lite information om vad jag gillar och inte gillar och jag ska försöka ge någon liten fingervisning om det här.

När det gäller böcker är jag just nu inne i en klassikerperiod. Jag har avslutat omläsning av Jane Austen, ligger i startgroparna för lite Shakespeare. Av detta kan man dra slutsatsen att brittiska klassiker ligger mig varm om hjärtat. På den lite mer moderna fronten känner jag mig just nu lite vilsen. Det var så länge sedan jag läste något jag verkligen gillade. Språket är viktigt för mig. Jag brukar också hävda att jag inte är någon direkt deckarfanatiker, men välskrivna brittiska deckare kan slinka ner då och då.

När det gäller livet i övrigt föredrar jag the framför kaffe, äter massor av nötter i stället för godis (även om det blir en del choklad), vill gärna se massor av bra filmer men tycks aldrig ta mig tid till det, slötittar på TV men undviker att följa serier eftersom det bara binder upp ens tillvaro, har hund och katt, borde träna men går ut på långa promenader med hunden i stället, jobbar hemma som frilansöversättare på heltid sedan snart ett år, har ett stort skåp fullt med pärlor och annat jox man kan göra smycken av, är bra på att virka men lite sämre på att sticka och så önskar jag att jag vore lite smalare, snyggare och brunare när sommaren väl är här.

Inga kommentarer: