Sidor

-

-

torsdag 26 maj 2011

Rivstart

En vanlig dag för mig startar med hundpromenad. Dryga tio minuters promenad hemifrån ringer en av mina kunder från Tyskland och jag inser direkt med en klump i magen att det är något jag har glömt. Var det inte något jag skulle ha gjort igår kväll? Mycket riktigt, hon frågade när jag hade tänkt leverera och om jag kan göra det inom en kvart. Of course, säger jag tjänstvilligt och förbannar min egen glömska, dumhet och allt annat jag kan komma på och springer hem (vilket inte alls är så snabbt som det borde vara, note to self: TRÄNA!)

Väl hemma och efter den obligatoriska extrema datorstarten som alltid inträffar när man har bråttom börjar jag inse att det kanske inte är jag som har gjort "fel" i alla fall. Det kom aldrig något mail om att jobbet var klart för start igår. Det hade kommit i morse 7:15. Jag tror inte att det ligger i vår överenskommelse att jag ska sitta startklar vid den tiden på dygnet. Om det är mitt eller deras mailkonto som inte har uppfört sig som det ska vet jag inte. Men jag måste försöka att inte vara så snabb med att tro att allt är mitt fel. Vara så där självsäker som de yngre generationerna verkar vara. Inte ta skit. Note to self 2: Jag duger och kan visst.

Inga kommentarer: