Sidor

-

-

lördag 21 maj 2011

Superledigt

Idag ska vi inte göra någonting mer, sonen och jag. Vi har klarat av fotbollsträningen och lunchen. Jag har solat lite, läst lite och funderat ut vad vi ska äta till middag senare. Om jag får lust ska jag plantera om ett par krukväxter, men får jag inte lust så gör jag det en annan dag.

Jag tänker inte städa eller passa på att göra något annat som släpat efter, bara för att jag råkat få en dag över. Detta är en vilodag och vila är nog så viktigt och ibland alldeles för underskattat. Det har illustrerats mer än väl av att sonen somnade i soffan efter fotbollsträningen och har sovit i över två timmar. Fullständigt slutkörd efter en helt vanlig vecka med skola, kompisar och träning. Jag tänker över huvud taget inte nämna de där fåniga föräldraorden om att "gå ut och lek, det är ju så fint väder". Om han inte själv vill. Vill han hellre ligga i soffan och kolla på Disney Channel är det helt OK för mig.

Inga kommentarer: